
22 Rgp Įvairus dėmesingo įsisąmoninimo metodikų panaudojimas darbe su vaikais
Rugsėjo mėnesį vykusioje metinėje Mindfulness konferencijoje „Įsisąmoninimu grįsta psichologija Lietuvoje ir pasaulyje“ skaičiau pranešimą apie dėmesingo įsisąmoninimo metodikų panaudojimą drabe su vaikais. Šiuos metodus savo darbe aktyviai pradėjau taikyti prieš 3 metus, atrodo, visai neseniai… Tačiau šiandien, neįsivaizduoju savo, kaip psichologės ar terapeutės darbo be šių praktikų. Dėmesingo įsisąmoninimo metodai darbe su vaikais yra daugiafunkciniai. Juos galima taikyti tiek ryšio užmezgimo etape, tiek įgūdžių mokymo etape, tiek edukacijoje ar prevencijoje. Aš pati šiuos metodus taikau dirbdama ir individualiai, ir grupėse.
Apžvelgiant užsienio šalių tyrimus galima matyti panašius rezultatus. Nors dauguma tyrimų yra skirti programų efektyvumui matuoti, turi nedideles imtis, tačiau rodo akivaizdžius teigiamus pokyčius. Užsienio autoriai, dirbdami su vaikais ir naudodami dėmesingą įsisąmoninimą, pritaria tiek individualiam, tiek grupiniam šio metodo pritaikomumui. Todėl savo pranešimu norėjau paskatinti visus Mindfulness mokytojus, kurie dar abejoja arba nedrįsta išbandyti šį metodą su vaikais, būtinai tą daryti. Labai džiugu, kad Lietuvoje jau atsiranda vis daugiau šios srities mylėtojų, matome ir atsirandančią literatūrą lietuvių kalba. Tikiu, kad tai taps puikiu įrankiu mūsų vaikams tvarkantis su įvairiais iššūkiais!