Sekite mus socialiniuose tinkluose:

„Dėmesingo pradinuko“ programa Kauno „Ryto“ pradinėje mokykloje

Tylos, susikaupimo bei sąmoningo stebėjimo valandėlės jau kuris laikas yra vertinamos ir sėkmingai taikomos kitų pasaulio šalių mokyklose. Tai naujausiais tyrimais pagrįsta ir ypatingai gerai pasaulyje įvertinta ugdymo kryptis, kuri užtikrina asmens sąmoningumą, dėmesingumą ir kryptingumą veikloje. Daugėja vaikų, kuriems sunku susikaupti, pabaigti užduotis iki galo, greitai pavargsta nuo protinės veiklos yra jautrūs triukšmui bei patiems sunku išbūti ramiai, yra impulsyvūs, o tai gali nepalankiai įtakoti jų mokymosi rezultatus. Kasdien vaikus veikia daug stimulų, jų dėmesį patraukia daugybė dirgiklių – spalvos, garsai, technologijos. Mokinį ypatingai svarbu mokyti susikaupti, valdyti savo dėmesį, t.y. perkelti prie svarbiausios tuo momentu atliekamos veiklos, pvz., pamokos.

Kauno ,,Ryto“ pradinė mokykla nuo šių metų pradžios mažais žingsneliais įgyvendina programą ,,Dėmesingas pradinukas“, kuri grįsta dėmesingo įsisąmoninimo metodika. Specialūs pratimai kaip edukaciniai – patyriminiai užsiėmimai yra įtraukiami į mokinių dienotvarkę mokykloje. Šios programos tikslas: supažindinti mokyklos bendruomenę su šiuo metodu, kaip savistabos, dėmesio sutelkimo ir paskirstymo, psichologinio atsparumo gerinimo priemone. Mokiniai atlikdami įvairias praktikas klasės valandėlių metu, pamokų metu ar individualių psichologo konsultacijų metu stiprina tokias savo kompetencijas, kaip gebėjimą nurimti ir susitelkti, mokytis klausytis savo vidinio balso. Ugdant savistabą, mokinys mokosi atkreipti dėmesį į savo mintis, jausmus, impulsus veikti ir daryti tinkamiausią pasirinkimą, kuris siejamas su asmeniniu apsisprendimu, vidine motyvacija ir gebėjimu numatyti tokio pasirinkimo pasekmes. Šie gebėjimai yra perkeliami planuojant laiką, susidarant dienotvarkę, kuri ypatingai svarbi pandemijos laikotarpiu. Praktikų atskiri elementai yra naudingi siekiant užtikrinti ir palaikyti mokinių gerą emocinę savijautą, skatinant jų dėmesingumą sau ir kitiems, vadinamą geranoriškumu. Savistabos dėka savęs motyvavimas ir pozityvus vaikų nusiteikimas mokymuisi padeda keltis tikslus, juos įgyvendinti, siekti geresnių mokymosi rezultatų. Šios praktikos gali būti naudingos ir mokytojams kaip priemonė norint sugražinti mokinių dėmesį prie atliekamos veiklos, tvarkantis su
emociniais iššūkiais, kuriant ir palaikant emociškai palankų mikroklimatą mokykloje. Tai įrankis, kurį galima sėkmingai taikyti ,,čia ir dabar“, esamu momentu, klasėje. Programą paruošė ir įgyvendina mokyklos psichologė, įsisąmoninimu grįstos psichologijos mokytoja Žydrūnė Jankauskienė bendradarbiaujant su 1 – 4 klasių mokytojomis ir
soc. pedagoge.

Raktažodžiai:
Žydrūnė Jaunkauskienė
mnfstudija@gmail.com